Spelers krijgen een hand van 12 uit een deck van 1-60 (de rest gaat terug in de doos voor het hele spel), en leggen vervolgens markerkaarten neer die de andere spelers de sterkte van hun hand laten zien. Een ander scoredeck van 24 heeft waarden van 1-12; twee kaarten uit dit deck worden open gelegd.
Spelers kiezen in het geheim een kaart uit hun hand en onthullen deze tegelijkertijd. De hoogste gespeelde waarde neemt de kaart met de laagste score, die open op een stapel voor je wordt gelegd. De op een na hoogste waarde neemt de andere kaart op dezelfde manier. De resterende kaarten worden afgetrokken. Kijk dan naar ieders open deck: de speler met de hoogste score draait een van zijn of haar markerkaarten om! (In het originele spel werden kaketoes koekoeken; deze editie is gebaseerd op levensredders). Aan het einde van een ronde scoren spelers op basis van hun markerkaarten die ze hebben weten te redden (kaketoes of levensredders).
Er is nog een twist! Spelers pakken vervolgens al hun speelhanden op en geven deze met de klok mee door. Dus als elke ronde begint, gebruik je de kaarten die je buurman eerder gebruikte! Ben je slimmer? Kun je een betere vuist maken van dezelfde hand die je buurman had? Speel rondes totdat alle spelers elke hand hebben gehad. De hoogste score wint.