Risk 2210 A.D. is weer een nieuw deel in de lange reeks van Risk-varianten. Het speelt zich af in de niet zo verre toekomst en gevechten worden nu uitgevochten door vernietigingsmachines, kortweg MOD's genoemd. Menselijke commandanten leiden nog steeds deze gemechaniseerde troepen, maar deze commandanten hebben allemaal speciale krachten en vaardigheden. Deze komen in het spel via het gebruik van Command-kaarten, die een nieuwe dimensie aan het spel toevoegen. Nu is de strijd niet alleen om de continenten, maar zijn de zee en de maan ook slagvelden.
Hoewel er veel is toegevoegd, is de basissmaak van het spel nog steeds Risk. Een welkome verandering is de instelling van een spellimiet van vijf beurten, waardoor het spel in ongeveer drie uur kan worden voltooid. Verder moeten spelers ook rekening houden met economie in de vorm van energie. Deze energie wordt gebruikt om command-kaarten te kopen, te bieden op beurtvolgorde en nieuwe commandanten in te huren. Er is veel meer strategie en planning betrokken bij deze nieuwe versie, maar het zou nog steeds de klassieke Risk-fans moeten aanspreken.